Potser perquè l’entrada de la tardor ens va dur uns dies més freds de l’habitual la Vivalví Orchestra, normalment austera en qüestió de menjar, va decidir incloure un àpat apropiat per fer front al temps que s’acosta, especialment esperant Sant Martí temps de matances i d’encetar el vi nou. En Pere ens va delectar amb un arròs brut de factura senzilla, però deliciosament gustós. L’aportació llongueta, als vins d’en Miquel de Vid’auba, ha consistit en el son màgic i una mica espiritual del plany de Pamina al moment central de l’òpera La flauta màgica, de Mozart en què pensa que ha perdut al seu estimat, amb l’ària Ach ich fühl’s, es ist verschwunden, que ve a dir “Ai pressent, s’ha acabat per sempre la felicitat de l’amor”. Per sort només és un pressentiment que acompanyà una mostra extensa de dolços del Fornet de la Soca emparats amb una ensaïmada de cabell d’àngel també seva que encetà conversa sobre les qualitats de les millors ensaïmades. L’ària de Pamina ens feia alçar amb suavitat amorosa la copa de vi negre com l’interior càlid de xocolata del coulant restava guarit del seu exterior enfortit. Ametles del cubellet de gató (que a Felanitx li diuen pa moixó), la poma del pastís o el coco de can Xim i el gaudi de la mescla encertada del coco, l’ametla i el dolç d’ou. Encara s’afegí una aturada al forn de Sa Ràpita per gaudir dels seus cremadillos de poma i de crema. Pamina ja a les acaballes de la seva ària ens permeté acompanyar un darrer glop del blanc amb el cafè que arrodoní la vetllada. 

Una vetllada en la qual Climent posà sobre la taula la vigència de Lou Reed a través de dues cançons inoblidables: Perfect day i la sempre referenciada Walk on the wild side, però no just això, sinó que ens va regalar una bona col·lecció de llibres dels que ha estat editor. Destacam el Llunari pagès de Jaume d’Aubocàsser i, de manera especial, el llibre que Arànzazu Miró va publicar en el 2000: Aquell hivern de Chopin a Mallorca. En Pere, afegí que sabia algunes anècdotes de quan Reed va venir a Mallorca per inaugurar una, “horrorosa”, exposició de fotografies a la sala des Baluard i fer un concert experimental en el Teatre Principal de Palma.

Pere també comentà que el vi que havíem tastat li evocava alguns passatges de Scheherazade, l’obra musical de Rimski-Kórsakov, però no va saber dir el perquè. 

Vivalví Orchestra (Aránzazu Miró, Climent Picornell, Pere Estelrich i Antoni Bennàssar)