La proposta Cementiri Llull parteix d’un projecte artístic i educatiu en el qual s’hi combinen la creació artística i l’educació en arts. Reivindiquem el cementiri com a potencial espai educatiu, un lloc per a la memòria i el respecte, un entorn de reflexió pacient, un àmbit artístic excepcional, i una possibilitat per a la reivindicació patrimonial. En aquesta proposta, la figura de Ramon Llull esdevé icona representativa de Mallorca, però també universal, ja que la literatura i els sabers lul·lians són font de constant actualitatzació a nivell global.

La intenció és crear una cartografia de la imatge que tenim dels cementiris de Mallorca amb les fotografies que ens han arribat, en diàleg amb les obres d’art del muntatge.

Volem recrear el ritme del cementiri, amb les pautes acompassades dels elements significatius als espais de l’òbit. La proposta Cementiri Llull incorpora conferències, debats, visites comentades, accions participatives i difusió interactiva online.

L’EXPOSICIÓ CEMENTIRI LLULL

CONSTA DE TRES ÀMBITS

COMPLEMENTARIS:

a) Acció artística:

Obres que defensen la idea del cementiri com un espai artístic, de respecte, de memòria i de record. Fotografies i pintures basades en textos de Ramon Llull.

b) Altar Llull:

Una instal·lació que hem denominat Altar Llull en homenatge als pensaments educatius i les poètiques de la mort de l’òrbita lul·liana.

c) Acció participativa:

Fotografies aportades per persones i col·lectius vinculats a la Universitat de les Illes Balears, i també de ciutadania de Mallorca. Incorporem intervencions, debats i activitats participatives tant presencials com a internet, mitjançant la implicació en xarxes socials i demés plataformes interactives.

Cementiri Llull forma part d’una investigació universitària compartida entre la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de València, arran d’una estada de Ricard Huerta com a investigador invitat a la UIB.

Entitats que participen i col·laboren:

Casal Solleric (Ajuntament de Palma)

Universitat de les Illes Balears UIB

Departament de Didàctiques, Facultat

d’Educació, UIB

Creari Grup de Recerca en Pedagogies Culturals

de la Universitat de València (GIUV/2013/103)